Magyarország nyitólapja
nyitólapomnak
kedvenceimhez
Az oldal ismertetése
Napokon belül megkezdődik az új Solaris-Skoda trolibuszok tesztüzeme Budapesten. Szeneczey Balázs, a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a járművek csütörtöki sajtóbemutatóján - Közlekedés magazin
részletek »

Napokon belül megkezdődik az új Solaris-Skoda trolibuszok tesztüzeme a fővárosban

A közlekedés.tlap.hu oldalam segít eligazodni a közlekedéssel kapcsolatos témakörökben, a Tuti Magazin pedig segít hírekkel, érdekességekkel, információkkal szolgálni, hogy mindenki megtalálhassa itt nálam azt, ami a legjobban érdekli, fontos számára
Közlekedés magazin
Itt vagy: Közlekedés magazin » Hír olvasása
Oszd meg másokkal
Napokon belül megkezdődik az új Solaris-Skoda trolibuszok tesztüzeme a fővárosban
Napokon belül megkezdődik az új Solaris-Skoda trolibuszok tesztüzeme a fővárosban
Napokon belül megkezdődik az új Solaris-Skoda trolibuszok tesztüzeme Budapesten. Szeneczey Balázs, a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes a járművek csütörtöki sajtóbemutatóján elmondta, hogy harminchat új trolibusz - köztük húsz csuklós - áll forgalomba.
Szeneczey Balázs szólt arról, hogy a Skoda-Solaris-szal 2014 végén írták alá a szerződést. A Budapesti villamos- és trolibusz-járműfejlesztés elnevezésű, európai uniós támogatásból megvalósuló 18 milliárd forintos projekt 108 új trolibusz vásárlására adott lehetőséget a fővárosnak.

Ebből most 36 járművet vettek 5,7-5,8 milliárd forint értékben. A többi trolibusz akkor érkezhet, ha a szükséges forrás rendelkezésre áll majd - mondta a főpolgármester-helyettes. Közlése szerint az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre.
Hirdetés

Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta, hogy az új trolik "önjárók" is, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Közlése szerint a típusengedély megvan, minden apróbb kis hibát kijavíttatnak a szállítóval, illetve a járművek megkapták az engedélyeket a közlekedési hatóságtól.

A próbajárat alapvetően a 74-es trolivonalon közlekedik majd - mondta Dabóczi Kálmán. A tesztüzem során kétezer kilométert kell az új járműveknek megtenniük, ötszáz kilométert hibamentesen kell tudniuk teljesíteniük - fűzte hozzá.

Dabóczi Kálmán szólt arról is, hogy szerinte indokolt lenne változtatni a trolik vonalszámozásán. Mint kifejtette, 1933-ban volt már troliközlekedés Budapesten, majd a második világháború után 1949-ben indították újra. A trolik számozása a 70-es számozástól kezdődik Sztálin akkori, 70 éves születésnapjához igazodva - jegyezte meg.

A BKK vezérigazgatója ennek kapcsán azt mondta, felmerül a kérdés, meddig kell még ezzel a vonalszámozással "emlékművet állítani" ilyen történelmi szereplő előtt. Szavai szerint, ha egy személyben rajta múlna a döntés, akkor "ezt a fajta megemlékezést egy új vonalszámozással lezárná". Az ügyben egyeztetnek majd a fővárossal - jegyezte meg Dabóczi Kálmán.
- MTI -
Bemutatták az új Solaris-Skoda trolibuszokat Bemutatták az új Solaris-Skoda trolibuszokat
Új Solaris-Skoda trolibuszok a jármű sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek "önjáróak", akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre. MTI Fotó: Marjai János
Szeneczey Balázs, a városfejlesztésért felelős főpolgármester-helyettes beszél az új Solaris-Skoda trolibuszok sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek "önjáróak", akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre. MTI Fotó: Marjai János
Szólj hozzá a cikkhez
FIGYELEM! A cikk felhasználása, utánközlése kizárólag a tlap szerkesztő engedélyével lehetséges! Kérek engedélyt
Címkék - Budapest, Solaris-Skoda, trolibuszok, tesztüzem
Nyomtatás
Oldalajánló
Vissza a hírekhez
Szólj hozzá
- 2015-08-27 14:33:22
Szólj hozzá a cikkhez

Új hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned oldalunkra.

Bejelentkezés
Regisztráció
Eddigi hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás a cikkhez
Tuti menü